Csinálj jobb fotókat magadról! Gyakorolj, figyelj és Kattintgass! #8

08-csinalj-jobb-fotokat-magadrol-gyakorolj-figyelj-es-kattintgass.png

Az a helyzet, mióta mindenkinek van legalább egy fényképezője a mobilján, azóta rengeteg csodás minőségű fotó készül....és rengeteg olyan is, amit nem feltétlenül kellene mutogatni, terjeszteni. Eléggé kritikus vagyok, ami a minőséget és a képek jellegét illeti.

Persze sokan ezzel nem törődnek, sokan kifejezetten igényesen odafigyelnek mindenre. De van, aki csak elintézi annyival, hogy "áh, én nem vagyok egy géniusz, annyira nem értek a fényképezéshez....ez ilyen lett!"

A mostani írásomban arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy rengeteg lehetőség van arra, hogy gyakorolj, fotózd magad, fókuszáld a figyelmed és kattintgass anélkül, hogy bárkinek ez rossz lenne, sőt igazából szinte ingyen van (ha a telefon töltését nem számítjuk).

A TE fotós technikád is fejleszthető, a látásmódod szintén. Ez is a te választásod. Ezért is imádom a fotózást, mert hatalmas szabadságot ad!

Amikor az önismereti fotózásokat csinálom, akkor előtte is minden alkalommal kérni szoktam saját magad által készített fotókat. Nem véletlenül. Kíváncsi vagyok arra, hogy milyen fotókat készítesz magadról. Kíváncsi vagyok arra is, hogy milyennek látod magad, mi az, amit önmagadtól megmutatsz magadról, magadból.

Ez egy felettébb izgalmas téma, hisz láttam már olyan emberkéket, akik mindig ugyanúgy, ugyanonnan fotózzák magukat, ugyanolyan arckifejezéssel, ugyanolyan pózban, fejtartással, szem, száj stb. biggyesztéssel. Miért? Mert szerintük CSAK és KIZÁRÓLAG úgy szépek. Ja és még valami. Nagyon sokan élnek abban a tévhitben, hogy a jó fotókat csak ők lőhetik saját magukról...

Ezt nem véletlenül írtam tévhitnek. Bár létezik már jó ideje selfie bot és lehetett régen is időzítve fotózni, azért amikor valaki önmagáról fotóz, akkor vannak korlátok, amiket elég nehézkes egyedül átlépni. Ez olyasmi határ, mint amikor valaki önmagát akarja terápiázni és egy testben játssza a pácienst és a pszichológust is. WTF???!:D

Ha te pózolsz és figyelgetsz, akkor maximum egy jól irányzott tükörképet nézegethetsz. Gyakorolni érdemes. Pózolni érdemes, mert jobban megismerheted magad! Sőt! Azért is érdemes egyre jobb fotókat csinálni magadról, ha már érdekel a fotózás és/vagy a másik oldala, a "modellkedés", mert így egyre inkább növekedhet az önbizalmad, többet láthatsz magadból, jobban megismerhetnek mások és még valósabb képet ismerhetünk meg rólad!

Az előbb említett "csak innen, csak így, csak ebben a pózban vagyok szép" emberek tulajdonképpen több okból sem alkalmasak igazán fotózásra, hisz halálosan unalmas az a fajta állandóság...ráadásul nem 2D lények vagyunk, hogy mindig ugyanúgy, ugyanazt lássuk. Mi van, ha a világ sokkalta többszörösen szépségesnek lát téged? Mi van, ha az a szépség olyan arcodban is megmutatkozik, amit selfieben soha sem fogsz meglátni, mert egyszerűen nincs otthon annyi tükröd, hogy úgy lásd magad?

Mit szólsz ehhez? Gyakorolsz? Jössz és részt veszel ebben a jó kis játékban? :)

Csodás fényeket kívánok! Jani

[ Jelentkezz és örökítsük meg a vagány, zakkant, fura MÁS lényedet! ]

Természetesen én magam is alkotok, mióta az eszemet tudom. Voltam már a lencse mindkét felén. Jelenleg azokkal dolgozom, alkotok, akik szeretnék önmagukat jobban megismerni, fejleszteni, játékosan kihozni a rejtett képességeket, lehetőségeket, nézőpontokat önmagukból. Amennyiben szeretnél részt venni egy önismereti fotózáson írj nekem e-mailt a tjicasting@gmail.com címre és megbeszéljük a részleteket, feltételek, és a fotózás árait.